sobota, 25 lutego 2017

Spacer po lesie

... wykorzystałam, żeby przetestować nowy obiektyw. W porównaniu z moim pierwszym - bardzo jasny. Przysłona 1.8. Długo o nim marzyłam:-). Różnica w jakości zdjęć jest niesamowita. Jasny obiektyw daje dużo więcej możliwości. Przede wszystkim pozwala na krótki czas naświetlania nawet w gorszych warunkach, a krótki czas naświetlania, to mniejsze ryzyko zruszenia kadru. Zdjęcia w cieniu są idealnie doświetlone. Zdjęcia w ruchu - ostre. Dzięki małej głębi ostrości pięknie rozmazuje się tło. Dobra jakość zdjęć pod światło... Jestem uszczęśliwiona:-).



 










Wystarczyło kilka ciepłych i wietrznych dni, by zniknął cały śnieg, który leżał od grudnia. Dziś aura całkiem przypominała jesienną. Gdyby nie silny wiatr, to byłby naprawdę idealny dzień na fotograficzny spacer:-).

44 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia, super że jesteś zadowolona z tego obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzenia się spełniają! Czasem trwa to dłużej, ale warto czekać, nieprawdaż? :) Piękne zdjęcia Reniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia i piękna modelka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre szkła to podstawa :-) Cieszę się wraz z Tobą! :-*
    Oby się wszystkie marzenia udało spełnić! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oby marzeń do spełniania nie brakło:-)
      Dziękuję!

      Usuń
  5. Nie znam się na obiektywach ale gratuluję:) Pogoda u mnie jest bardzo zmienna i wczoraj zaliczyłam wszystkie pory roku:) Lubię zimę ale chciałabym już wiosnę:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie pod koniec lutego ogarnia już optymizm, bo choć marzec bywa różny, to jednak dla mnie już jest miesiącem wiosennym:-).
      Dziekuję!

      Usuń
  6. Chciałabym umieć robić takie śliczne zdjęcia jak ty. Przepiękna sesja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób! Próbuj, ćwicz... Wierzę, że każdy może robić piękne zdjęcia. Bez tej wiary sama bym przecież nawet nie próbowała:-).
      Dziękuję!

      Usuń
  7. Nie znam się na sprzętach i w ogóle na fotografii, ale podziwiam:)
    Piękne Ci wyszły-nie źle uchwycona pora roku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia. Piękna modelka w cudnych okolicznościach przyrody:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne są te zdjęcia. A drogi był? Bo cena potrafi dorównać aparatowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw znalazłam taki za 600 zł i napaliłam się na niego ogromnie, (by wydawał się dobry i całkiem w zasiegu), a potem się okazało, że nie pasuje do mojego apartu:-(. Do mojego aparatu kosztował trochę ponad 900 zł...
      Miałam chrapkę na jeszcze jaśniejszy (F1,4), bo jak tak człowiek czyta o tych rzeczach, to zawsze chciałby mieć to, co najlepsze, ale to już zupełnie poza moimi możliwościami cenowymi. Tak więc sam zakup nieco gorzki... Ale ta sesja bardzo mi go osłodziła:-).
      Dziękuję:-)

      Usuń
    2. Ja mam tylko jasną stałkę 50 mm.
      Niech Ci się dobrze robi te zdjęcia. Powodzenia.

      Usuń
  10. Świetne zdjęcia :) Taki jasny obiektyw to bajka :) Uwielbiam je właśnie za to rozmazane tło. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne artystyczne zdjęcia, czyli jak zwykle u Ciebie, i zupełnie nie doceniam obiektywu. Jako laik traktuję go jako kosztowny gadżet, a Ty masz dar i piękne foty cykasz z różnymi obiektywami. (Pewnie musisz się wtedy więcej napracować:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj są takie efekty, których innymi sposobami nie da się osiągnąć:-). No i ten obiektyw, w przeciwieństwie do wcześniejszego, fantastycznie ostrzy, na razie chyba to cieszy mnie najbardziej:-). Dziękuję!

      Usuń
  12. nie znam się na obiektywach ale zdjęcia cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia:)
    Moja jasna stałka (50mm, f1,7) też jest moim ulubionym obiektywem:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też ma 50mm (to mój pierwszy stałoogniskowy aparat w życiu, nawet analogowy dawno temu - Olimpus - miał zoom;-)) i też ma szansę stać się ulubionym:-)
      Dziękuję!

      Usuń
  14. Dla takich pięknych zdjęć, warto zainwestować w dobry sprzęt!
    Świetna sesja!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej człowiek widzi za co płaci:-). Choć oczywiście nie zawsze jest tak, że cena się na jakość przekłada...
      Bardzo dziękuję!

      Usuń
  15. Rzeczywiście spełnienie marzeń. Piękne zdjęcia. Sprawiedliwość oddana światłu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam już zdjęcia w zwykły pochmurny dzień i też jest nieźle:-). Choć oczywiście jak słońce trochę wybarwi otoczenie i porozrzuca blaski, to jest sporo lepiej...
      Dziękuję:-)

      Usuń
  16. Zdjęcia faktycznie świetne. Spacer w taką pogodę sama przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz stalkę 50 mm czy obiektyw z zoomem o świetle 1,8?
    Mam stalkę Nikona 50 mm światło 1,8 i uwielbiam go. Polecam jeszcze filtr polaryzacyjny kołowy.
    Niestety mój mąż nie lubi nim focić, więc nie mam swoich fotek nim robionych ;-).

    Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mam dokładnie taki sam obiektyw jak Ty:-). Podoba mi się jego ostrość.
      Dzięki!

      Usuń
  18. Zdjęcia świetne i powiem Ci, że bardzo zazdroszczę tego udoskonalenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Ogromnie mnie cieszy ten obiektyw, naprawdę widać różnicę w zdjęciach, sama jestem zaskoczona, że ta różnica jest aż tak wyraźna.

      Usuń
  19. Uwielbiam las! Zapraszam do mnie na Candy:
    http://grandmothermartha.blogspot.com/2017/03/zapraszam-na-wiosenne-candy.html
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń